אבא סוג א'

להיות אבא לילדה זה דבר נפלא. להיות אבא לילדה מתוקהחמודהחייכניתנשמהכפרהעליה זה נהדר!

חבריי טוענים לעיתים שבגלל שאתה אבא אנשים ברחוב מתייחסים אליך אחרת, כאילו אתה הורה סוג ב'. חלקם טוענים לפניות הזויות של אמהות ברחוב, שחושבות משום מה שבגלל שאתה אבא אתה לא יכול לטפל בילדה שלך אז צריך לעזור לך ולתת לך עצות. או למבטים מבועתים של סבתות בגינה הציבורית שלא מבינות מי הבבון שנמצא בנחלתן עם העולל. אני פה כדי להפריך את הטענה הזאת ולהפוך לאויב הגברים באשר הם, בעיקר כי היחידה שמסתכלת עליי עקום בתור אבא בינתיים זו אשתי… חוויות האבהות שלי, לפחות בפן הבינאישי, היא די חיובית סה"כ. או שאני באמת חי בסרט ואתם ממש רוצים את מה שאני מעשן – לבחירתכם.

מספר עובדות:
1. לאחיות בטיפת החלב ממש לא אכפת מי בא עם הילדה לבדיקה או לחיסון
מודה, הייתי עם ליהי בטיפת חלב פעם אחת בלבד, שגם היא הסתיימה בזרנוק שתן שלא יבייש את המזרקות בבילאג'יו היישר לחליפה שלי. אבל כשהגעתי אף אחד לא שאל אותי איפה אימא, תכלס היו שם יותר אבות עם הילדים מאשר אמהות…

2. בפארק האמהות דווקא נעזרות בך
כשהימים נעימים אני משתדל לצאת עם ליהי כמה שיותר לפארק. בואו נבין לרגע מהטון הכללי של מאה שישים ושבע המילים שנרשמו כאן עד הפסקה הזאת, שאף אחת לא פנתה אליי בשאלות אם אני צריך עזרה עם הילדה. אבל כן קרה שאני עזרתי לאמהות אחרות. איך קרה? אני גבר גברי – זה למה

3. גם הורים בגן הילדים קיבלו אותי מצוין
כאן הגיע הזמן לגלות סוד. אחרי שחרורי מהצבא ועד שפתחנו את חברת התכשיטים, ביקשו ממני למלא מקום בגן ילדים למשך חודש כי אחת הגננות לקחה חופשה. בפועל, גם כשהיא חזרה נשארתי עד סוף השנה כי ההורים התעקשו. יש דמות אב בגן הם אומרים – הילדים דווקא קראו לי אמאושיק, אבל זה כבר סיפור אחר

4. אני אפילו חבר בקבוצת הוואטסאפ של המשפחתון של ליהי
ולא הייתי צריך לשכב עם אף אחד בשביל זה…

5. כשאני איתה, הביטחון העצמי שלי בשמיים
לפני שלוש שנים הכרתי את אשתי. כולם יעידו שכשהייתי איתה ברחוב נהנתי מהעובדה שכולם לא ממש מבינים "מה היא עושה עם הדבר הזה". לפני שנה ושלושה חודשים נולדה ליהי – מאז אני לא באמת צריך את מאיה בשביל זה. זו לא רק שמועה, ילדים הם הדרך הטובה ביותר להעלות לעצמך הביטחון העצמי. כשאני לבד עם ליהי בקניון, ברחוב או בכניסה למסעדה ליהי מרכזת סביבה אוטומטית את כל תשומת הלב האימהית החבויה בנשות ישראל. העובדה שהיא מחבקת אותי תוך כדי ממש לא גורמת להן לתהות אם אני מסתדר או לא. הן רואות לבד – בינתיים אף אחת לא הציעה להחליף לילדה טיטול במקומי. לפעמים אני אפילו מקבל פה ושם: "וואו.. היא כזאת מתוקה.. ואיך היא דומה לך!" תרגיעי גברת, אשתי פה לידי, חכי שהיא תלך.

best_wingman_ever_purple_baby_bodysuit-re1d3bd5286364fb3adf698376e966969_f0c6u_324

למרות כל הטוב הזה ברמה האישית, חבריי צודקים בעניין אחר. עדיין יש מקומות וגופים ששוכחים את העובדה הפשוטה – אנחנו מטפלים בילדים שלנו לפעמים. ככה כשלאמא אין זמן להכיר אותם הכי טוב ואפילו יותר טוב מאבא, או להכין להם שניצלים מדהימים ובריאים של עוף טוב – היחיד שנכנס אליי הביתה (לא באמת). עדיין רוב הגופים המפרסמים פונים לאמהות בלבד. למה לעזאזל? אני הזה שמחפש קופונים בשביל התמ"ל ואני הזה שעושה את הקניות בבית. חשבתם אולי שיש לי סיי פה? נכון מפתיע?
קודם קראנו שאני הולך עם הילדה לקניון כדי להתחיל עם בחורות – למה ברוב המקומות אני צריך להחליף לילדה את החיתול בעגלה באיזו פינה חשוכה (זה כי אני מנומס, בניגוד לפרנסי הקניון) ולא בפינת החתלה מוסדרת? כמה כבר עולה ערכה כזאת? (לא, באמת, כמה היא עולה? זה ממש מגניב לשים כזה בשירותים בבית בשביל להפחיד את אשתי שאני מתכוון אשכרה להחליף לילדה בזה. אפשר אולי להשכיר כזה לכמה ימים?)
הגופים המפרסמים ומרכזי הבילוי מתעלמים כאן במודע מחצי מהאוכלוסייה הרלוונטית להם. תגידו אימהות,  איך הייתן מרגישות בתור נשים אם כל הפרסומות למכוניות היו מיועדות רק לגברים? נפגעות נכון?  בעצם רגע…..

וכנראה שאסם צודקים, אני די שמח שהם לא חושבים שאבא יודע שמה שהכי טוב לילד שלו אבקת מרק מפוצצת במונוסודיומים למיניהם

פוסט זה פורסם בקטגוריה בדיקת אבהות - פרלמנט האבות XNET, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה